Dunia baru

BUAT DUIT DENGAN MOBILE SPA

Friday 13 April 2018



Result SPM dan STPM sudah dapat. Ke mana hala tuju anak2 kita selepas ini? Sambung belajar? Di mana? Berapa kos mo sambung belajar ni? Belanja bulanan macam mana?

Kalau berhenti belajar mo buat apa? Kerja apa yang boleh buat dengan SPM? Tidak kurang juga ada yang bekerja sementara tunggu tawaran dari mana2 IPTA @ IPTS. Bolehlah tampung sikit2 perbelanjaan nak sambung belajar besok. Dah masuk IPT nanti PTPTN kan ada???

Tidak kurang juga yang buat pilihan berhenti belajar dan rebut peluang yang ada depan mata walau dapat result cemerlang sekalipun. Belajar tinggi2 pun bukan terus dapat kerja. Tamat belajar besok terpaksa bersaing dengan ribuan graduan yang grad bersama dan yang dah berkurun grad pun ada.

Bagi yang dapat result bagus pula pening nak pilih kursus apa. Sesuai kah tidak kursus yang dipohon dengan keputusan exam? Kalau sesuai alhamdulillah. Lepas satu masalah. Taaaapiiiiii...tak minat pula dengan kursus tu. Eehhhhh kursus yang ni susah lah mo cari kerja bila habis belajar. Banyak saingan. Hhhhmmmm sampai ke sudah ada jak masalahnyaaaa.... Ada saja yang tidak kena.

Senario biasa bila musim result keluar. Anak2 yang dapat result cantik boleh canang satu kampung. Yang result cukup2 makan? Di mana mak nak sorok muka? Relax lah mak cik...dunia belum berakhir.

Banyak lagi onak duri yang belum dilalui. Kegagalan pun salah satu proses pembelajaran. Belajar bagaimana bangkit semula. Belajar bagaimana menjadi lebih kuat. Belajar mencari peluang.

PELUANG? Peluang macam mana yang terbaik? Mak2 kena bijak merancang untuk masa depan anak2 tau.

Mak dan ayah saya antara orang yang bijak satu ketika dulu. Tingkatan 4 mereka dah hantar saya pergi kursus menaip selama 3 bulan. Kenapa tingkatan 4? Kan lama lagi habis belajar. Mak ayah kita kan bijak...tingkatan 5 anak dia nak SPM. Masa tu kena fokus SPM. So, akak berjaya tamatkan kursus lebih awal dari masa yang ditetapkan. Ehhh anak dia pun bijak juga kan...hehhehe

Kenapa hantar kelas menaip? Kenapa tidak ke kelas komputer? Zaman tu belum zaman IT dik. Kalau akak tak dapat result ok. Akak ada kemahiran menaip. Boleh jadi kerani. Hahahahha ehhhh jangan tak tau jadi kerani adalah satu kemegahan masa tu tau. Alhamdulillah SPM jadi best student. So rancangan nak jadi kerani tak jadi. Tapi akak ada kemahiran menaip. Hehehhehe

Tak cukup dengan itu, ayah bekalkan lagi dengan kemahiran menjahit. Yang ni ayah ajar sendiri. Ayah sorang tailor yang hebat. Tapi dia lebih suka jadi petani. Seorang petani berpandangan jauh.

Masa tingkatan 5 akak dah boleh jahit langsir. Jahit langsir kelas tau... Habis tingkatan 6 sementara tunggu result STPM ayah dan plan nak buka kedai jahit untuk akak. Walaupun dia hanya seorang petani tapi pandangannya jauh. Perancangannya hebat. He's my idol.

Tengah cari2 lokasi kedai (lokasi kedai sebenarnya sudah ada, cuma kena deal dgn tuan tanah beberapa perkara) dapat pula tawaran melanjutkan pelajaran ke IPTA. ALHAMDULILLAH. Perancangan Allah adalah yang terbaik.

Bila dapat masuk IPTA dengan kemahiran yang ada (menaip) memudahkan akak siapkan tugasan. Zaman akak di universiti assignment pakai typewriter tau. Segan nak buat assignment jauh malam sebab bunyi mesin type tu boleh membangun penghuni satu blok. Hahahha senyum balik bila ingat zaman tu...

Paling bahagia macam kena loteri kalau dapat roomate yang ada elektrik typewriter. Heehhehe tenang sikit nak buat kerja. Tapi tak boleh juga lewat malam sangat. Sebab bunyi mesin type elektrik boleh membangunkan rakan sebilik. Hahahah dah lah pinjam orang punya buat bising pula. So pandai2 lah siapkan kerja tu awal.

Cuti hujung minggu balik rumah mak cik yang kebetulan tukang jahit. Hujung minggu part time menjahit. Masuk maktab jahit baju sendiri sebab mesin jahit disediakan. Nampak tak betapa mudah kalau ada kemahiran. Ke mana pun dicampak kita boleh survive. Boleh buat duit berdikari.

Andainya MOBILE SPA THE WALKING BEAUTY wujud masa tu mesti arwah ayah suruh akak join. Hehehe

Bagi ibubapa yang masih tercari2 hala tuju anak anda. The Walking Beauty (TWB) ada jawapannya. Ya... The Walking Beauty adalah peluang untuk membina kerjaya untuk anak anda. Penuhkan ilmu anak2 dengan kemahiran. Sementara menunggu tawaran IPT, sertai kursus mobile spa termurah dan paling mudah.

KENAPA MESTI TWB???

✔️TWB adalah Spa Shaklee.
✔ Kelebihan dari segi produk & servis
Produk yang digunakan berkualiti dan telah melalui ujian klinikal dan landmark study saban tahun.
✔ Kelebihan dari segi sistem bisnes
✔ Kelebihan dari segi support system. Sehabis kursus anda tidak bersendirian. Support group yang terdiri dari senior berpengalaman sentiasa bersedia berkongsi ilmu dan memberi tips2 berguna.
✔ Kelebihan dari segi 5 penjuru income yg boleh anda raih.
✔ Kelebihan dari segi rewards

Bisnes paling mudah dipelajari. Dalam sehari anda berpeluang belajar kursus iaitu:
➡️relaxing facial
➡️body scrub
➡️hand and foot spa
➡️mandi aura
➡️sauna herba
➡️tambahan kursus ~ membina home spa dan mobile spa atas jenama sendiri.

Selesai kursus anak anda sudah boleh menjalankan perniagaan spa sendiri sementara menunggu tawaran sambung belajar.

Semasa belajar pun masih boleh meneruskan perniagaan mobile spa. Bagaimana menjalankan mobile spa tidak kira masa walau di mana berada. Bisnes spa masih boleh diteruskan walau bercuti!!!

Jadi anak kita tidak perlu berhenti belajar untuk membina perniagaan sendiri. Sambil belajar boleh buat pendapatan sendiri. Income 5 penjuru. Tidak dapat buat spa, ada 4 jenis pendapatan yang boleh diperolehi.

Mudahnya buat duit dengan TWB. TAWARAN TERHAD SEHINGGA APRIL 2018
Dengan pakej serendah RM1999 anda akan dapat:-

✔️ Youth full set
✔️ masker
✔️ scrub
✔️ beg spa
✔️ steamer
✔️ ion face massage
✔️ trial kit
✔️ sijil

Mudahnya buat duit dengan TWB. Bisnes mudah, sempoi tapi exclusive. Curlass gitewww..

Curlass tak bila dapat melancong ke luar negara dengan duit spa? Setiap tahun TWB akan buat trip ke luar negara.

2016 - Australia
2017 - Maldives
2018 - Paris

Seronok kan. Lagi macam akak yang suka melancong. Selain dapat duit. Dapat melancong. Dapat bines bisness sendiri. Dapat support team yang macam family sendiri. Dan yang paling penting dapat mentor iaitu founder TWB yang sentiasa bersemangat.

Sila intai gambar hasil spa TWB 💟💟💟



Sayangi anak anda. Rancang yang terbaik untuk yang tersayang.

Beautician wanted!!!
#projekbuatduithari2
#mobilespamurah
#019.852.1745











No comments:

Post a Comment

 
♥ Copyright © Umi Maisarah | All Rights Reserved | Design by Pawona Kreatif